Effect of Pomegranate Juice Consumption on the Health of Mothers and Infants During Breastfeeding

Completed · Not applicable

Conditions studied: Breastfeeding

In brief

Breast milk is universally recognized as the best food for newborns. Studies have scientifically shown that breastfeeding provides optimal nutrients for infants, strengthens their immune system, and improves mother-and-child bonding. Demonstrating health benefits of pomegranate consumption on infant health could lead to greater incentive for women to breast feed. The purpose of this research study is to determine whether pomegranate metabolites (products produced by breakdown) is secreted into breastmilk and whether they have an effect on breast-fed infants who are born vaginally.

Key facts

Study ID
NCT04341961
Run by
University of California, Los Angeles
People needed
11
Starts
2019-05-08
Expected to finish
2020-07-31
Last updated by the study team
2020-08-04

Who can join

Age: 18 and older. Sex: female. Healthy volunteers: accepted.

You may qualify if…

You may not qualify if…

Where it is running

Full record on ClinicalTrials.gov

Trial information comes from ClinicalTrials.gov and is refreshed daily. TrialsForMe does not provide medical care and does not run the studies it lists.